Список рекомендованной литературы к модулю 2

   

Обязательные:   

  

  1. Инклюзивное образование: Стратегии ОДВ для всех детей / Петерс Сьюзен Дж./ Под ред. Т.В. Марченко, В.В. Митрофаненко, В.С. Ткаченко; пер. с англ. Ю.В. Мельник. Ставрополь: ГОУВПО «СевКавГТУ», 2010. 124 с.
  2. Инклюзивное образование: Стратегии ОДВ для всех детей / Петерс Сьюзен Дж./ Под ред. Т.В. Марченко, В.В. Митрофаненко, В.С. Ткаченко; пер. с англ. Ю.В. Мельник. Ставрополь: ГОУВПО «СевКавГТУ», 2010. 124 с.
  3. Макарьев И.С., Красновская Г.Н. Универсальный дизайн для обучения: монография. – СПб.: СПб ГБ ПОУ, «Охтинский колледж», 2019. – 104 с.
  4. Edyburn, D. L. (2010). Would you recognize Universal Design if you saw it? Propositions for the second decade of UDL. Learning Disability Quarterly, 33(1),33-41.
  5. Hitchcock, C., Meyer, A., Rose, D., & Jackson, R. (2002). Providing new access to the general curriculum: Universal Design for learning. Teaching Exceptional Children, 25(2), 8-17. Доступ к школе и учебная среда II
- универсальный дизайн для обучения, -, Вебинар 11 - Технический путеводитель, Детский̆ фонд ООН(ЮНИСЕФ) 2014 г., 31 стр.

 

Дополнительные:

  1. Доступ к школе и учебная среда II
- универсальный̆ дизайн для обучения, -, Вебинар 11 - Технический путеводитель, Детский фонд ООН(ЮНИСЕФ) 2014 г., 31 стр.
  2. Инклюзивное образование: Стратегии ОДВ для всех детей / Петерс Сьюзен Дж./Под ред. Т. В. Марченко, В. В. Митрофаненко, В. С. Ткаченко; пер. с англ. Ю. В. Мельник. – Ставрополь: ГОУВПО «СевКавГТУ», 2010. – 124 с. https://docplayer.ru/217455-Inklyuzivnoe-obrazovanie.html
  3. Мартин Б., Ханингтон Б. Универсальные методы дизайна. СПб.: Питер, 2014. 208 с.
  4. Johnstone, C., Higgins, J., & Fedorchak, G. (2019). Assessment in an era of accessibility: Evaluating rules for scripting audio representation of test items. British Journal of Education Technology, 50 (2), 806-818.

 

Дополнительные открытые ресурсы

 

  1. Avagyan, A. (2017a). The use of matching exercises to assess the internalization of notions. The Hague: European Association of History Educators. Retrieved from: https://euroclio.eu/resource/the-use-of-matching-exercises/
  2. Avagyan, A. (2017b). “Match!”: Making a connection between concepts and symbols in an entertaining manner. The Hague: European Association of History Educators. Retrieved from: https://euroclio.eu/resource/match-making-connection/
  3. Avagyan, A. (2017c). Silent learning: The use of quizzes to motivate and assess participation in the classroom. The Hague: European Association of History Educators: Retrieved from: https://euroclio.eu/resource/silent-learning-the-use-of-quizzes/
  4. Avagyan, A. (2017d). Silent learning: The use of small-group learning and sharing to ensure full participation in the classroom. The Hague: European Association of History Educators. Retrieved from: https://euroclio.eu/resource/silent-learning-the-use-of-small-group-learning/
  5. Даунсайд, Электронная библиотека, https://downsideup.org/elektronnaya-biblioteka/universalnyy-dizayn-v-obrazovanii/
  6. Ресурсы для учителей. https://www.storyboardthat.com/ru/articles/e/udl-%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B9D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%B9%D0%BDD0%B4%D0%BB%D1%8F%BE%D0%B1%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F
  7. Центр прикладных специальных технологий (б/д). Об УДО. HTTP: //www.CAST.org/UDL/.
Last modified: Thursday, 16 September 2021, 11:28 PM