Қазіргі білім беру жүйесінде оқушылардың оқу жетістігін бағалауда критериалды бағалау жүйесі оқушының жеке білім траекториясын дәлірек әрі әділ көрсетеді деп ойлаймын. Себебі бұл жүйе нақты критерийлерге негізделіп, әр оқушының жеткен нәтижесін алдын ала белгіленген талаптармен салыстырады. Яғни, оқушы өз жұмысын неге солай бағаланғанын түсіне алады және келесі қадамдарын жоспарлай алады.
Дәстүрлі баға қою жүйесінде оқушылар көбіне салыстырмалы түрде бағаланады — «үлгерімі жақсы» немесе «нашар» деген секілді жалпы ұғымдармен шектеліп қалады. Бұл жүйе кейде әділетсіздікке әкеліп, оқушының нақты қай тұста қателескенін немесе неге ұмтылу керек екенін түсіндіре бермейді.
Критериалды бағалаудың оқу мотивациясына әсері де оң. Оқушы нақты мақсат қойып, өз жетістігін үнемі қадағалап отырады. Бұл – өзіндік бағалау қабілетін дамытудың негізі. Яғни, оқушы өз білімін бағалап, кемшілігін түзетуді үйренеді.
Сондай-ақ, мұғалім мен оқушы арасындағы қатынас та өзгереді. Мұғалім бағалаушыдан гөрі кеңесші, бағыт беруші рөлін атқарады. Бұл оқушының еркін пікір айтуына, өз ойын ашық жеткізуіне мүмкіндік береді.
Қорыта келгенде, критериалды бағалау жүйесі білім алушының даму жолын әділ, нақты көрсетіп, жеке тұлға ретінде қалыптасуына көбірек ықпал етеді деп санаймын.