Жеке білім траекториясын көрсету:
- Критериалды бағалау нақты өлшемдерге негізделген, яғни оқушының қай дағдыны меңгергені, қай тұсы әлсіз екені нақты көрсетіледі.
- Дәстүрлі жүйеде баға (мысалы, 4 немесе 5) оқушының жалпы үлгерімін ғана көрсетеді, ал оның артында қандай жетістік немесе қиындық бар – белгісіз болып қалады.
Оқу мотивациясына әсері:
- Критериалды бағалауда оқушы не үшін «бестік» немесе «төрттік» алғанын түсінеді, бұл өз білімін жетілдіруге ынталандырады.
- Дәстүрлі бағалауда жиі “жақсы” не “нашар” деген жалпы баға қойылады, бұл оқушыны салыстыру мен әділетсіздікті сезінуге итермелеуі мүмкін.
Өзіндік бағалау қабілетіне ықпалы:
- Критериалды жүйе оқушының өз білімін сараптап, нақты нені үйрену керек екенін білуге мүмкіндік береді.
- Бұл жүйе рефлексияға, яғни өз оқуын бағалауға үйретеді.
Мұғалім-оқушы қарым-қатынасына ықпалы:
- Критериалды бағалау ашықтықты қамтамасыз етеді. Мұғалім мен оқушы арасында сенім орнайды, себебі баға нақты критерийге сүйеніп қойылады.
- Ал дәстүрлі жүйеде кейде субъективтілік болуы мүмкін, бұл оқушы мен мұғалім арасында түсінбеушілік тудыруы ықтимал.
Қорытынды:
Критериалды бағалау жүйесі – әділетті, ашық және дамуға бағытталған. Ол оқушының жеке жолын айқындауға, ынтасын арттыруға, өзін бағалауға және мұғаліммен серіктестік қатынас орнатуға көбірек мүмкіндік береді.
Қаласаңыз, осы пікірді эссе,